Tuesday, August 10, 2010

WARGGHHHH!!!!!

kenapa aku xbleh tido nie..rasa macam ada sesuatu yg xkne, try untuk tido tapi still xboleh. macam ade something je.. ya Allah kenapa nie. dari semalam problem datang kat aku.. kenapa ni ya Allah


erm.... semalam member aku call, die jemput aku pegi ke majlis kenduri kawin die lepas raya nanti.. warghhh.. trauma aku dengar.. dah ramai member2 aku yang dah kawin, tinggal aku je yang belum... xpelah..lagipon macamana aku nak kawin, calon pon xde n aku xkan kawin kalo bukan dengan die. orang yang paling aku cinta n sayang.. tapi maybe die dah ade orang lain kot... huhuhu


cakap pasal kawin nie, erm.. ape yang ade dalam fikiran korang sebenarnya.. ape maksud kawin bagi korang semua? bagi aku, faktor pertama dalam alam perkahwinan nie adalah niat. kenapa aku cakap niat adalah yang pertama. sebabnya niat untuk memulakan perkahwinan mesti la betul. niatkan dalam hati kita bahawasanya kita kawin hanyalah kerana Allah SWT n bukan kawin kerana nafsu. jika kita berkahwin kerana Allah, nescaya rumahtangga yag terbina akan kekal untuk selama lamanya tetapi jika dibina berlandaskan nafsu semata mata, rumah tangga tersebut akan berkubur ditengah jalan. faktor kedua dalam alam rumahtangga ialah komitmen antara 2 insan yang bernama lelaki n wanita, komitmen adalah perkara yang amat2 dituntut sebabnya tanpa komitmen antara kedua dua pihak, rumah tangga yang dibina tu sekejap je akan runtuh. sebabnya, tanpa komitmen, kedua dua pihak akan merasa terbeban dengan tugas n tanggungjawab yang perlu dipikul didalam alam perkahwinan. faktor ketiga ialah saling percaya kepada pasangan masing2. tanpa ada sifat percaya antara kedua dua pihak, keraguan akan mudah timbul. 


cukup stakat nie kot..aku pon xpaham ape yg aku mengarut kat atas tu.. nie semua pasal xleh tido..huhuhu.. dah nak subuh nie...jom prepare utk solat subuh plak

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...