Sunday, September 19, 2010

Tempoh Kritikal

nak kongsi pasal kawin..hehehe. walaupon aku nie belum kawin lagi tapi ilmu pasal nie ade la sikit2.. ilmu dari orang2 tua n dari 4 kursus kawin yang aku hadiri...huhuhu... ape yang aku nak kongsi kat sini ialah tempoh kritikal dalam berumahtangga.. ape yang dimaksudkan dengan tempoh kritikal tu.. tempoh kritikal nie boleh dianggap tempoh suaikenal antara 2 insan yang bergelar suami n isteri...time nie la kita nak kenal betul2 pasangan kita tu..btol tak..time bercinta dulu semua nampak indah je... nak jumpa mesti pakai smart2 n lawa2...pakai minyak wangi tu sebatu dah boleh bau...hahaha...time makan pon dh macam perempuan / lelaki melayu terakhir...jaga adab la konon.. hehehe...tapi bile dah kawin...semua tu dah lain...baru tau perangai sebenar... time tempoh suaikenal nie jugak..semestinya ada gadoh...tipu kalo xgado..mesti ada gado...biasanya tempoh kritikal nie ambik masa lebih atau dari kurang 7 tahun ( fakta nie dapat dari org2 tua n dari penceramah jabatan agama islam )....so kalo yang baru kawin tu harap banyak bersabar la ye..jangan cepat melatah...  hehehe....tu je kot yang aku nak kongsi ilmu aku yang tak seberapa nie..kalo ade yng nak tambah or perbetulkan ape yang aku bgtau nie silakan... nie hanya pendapat dari aku yang belum kawin lagi...

2 comments:

.yueyue stroberi. said...

finally....
heuheu...
lupe dah nk komen pe aritu...
:p

anak merdeka said...

hahaha... nasib baik bagitau xleh komen..kalo x..sampai ke sudah xleh nak komen..haha.. tq2

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...