Friday, August 13, 2010

Doa Doa Harian Ramadhan Al Mubarak

Doa Hari-1


Ya Allah! Jadiknlah puasaku sbg puasa yg benar2 berpuasa, ibadah malamku sbg ibadah org2 yg benar2 melakukan ibadah malam. Dan jagalah aku dr tidurnya org2 yg lalai.. Hapuskanlah dosaku...Wahai Tuhan sekalian alam...Dan ampunilah aku, Wahai Pengampun pembuat dosa 


Doa Hari-2

Ya Allah! Dekatknlah aku kpd keredhaanMu dan jauhkanlah aku dr kemurkaan serta balasanMu. Berilah aku kemampuan untuk membaca ayat-ayatMu dengan rahmatMu, Wahai Maha Pengasih lagi Maha Penyayang


Doa Hari-3

Ya Allah! Berikanlah aku rezeki akal dan kewaspadaan..dan jauhkanlah aku dari kebodohan dan kesesatan. Sediakanlah bahagian untukku dari segala kebaikan yang Kau turunkan, demi kemurahanMu, Wahai zat Yang Maha Dermawan dari semua dermawan!


Doa Hari-4

Yaa Allah! Berikanlah kekuatan kepadaku untuk menegakkan perintah-perintahMu, dan berilah aku manisnya berzikir mengingatMu. Berilah aku kekuatan untuk menunaikan syukur kepadaMu, dengan kemuliaanMu. Dan jagalah aku dengan penjagaanMu dan perlindunganMu, Wahai zat Yang maha Melihat! 


Doa Hari-5

Yaa Allah! Jadikanlah aku di antara orang-orang yang memohon keampunan, & jadikanlah aku sebagai hambaMu yang soleh dan setia serta jadikanlah aku di antara Auliya'Mu yg dekat disisiMu, dgn kelembutanMu, Wahai zat Yang Maha Pengasih di antara semua pengasih 



 Doa Hari-6

Yaa Allah! Janganlah Engkau hinakan aku kerana perbuatan maksiat terhadapMu & jgnlah Engkau pukul aku dengan cambuk balasanMu. Jauhkanlah aku dr hal2 yang dpt menyebabkan kemurkaanMu, dengan anugerah dan bantuanMu, Wahai puncak keinginan org2 yg berkeinginan!!


Doa Hari-7

Yaa Allah! Bantulah aku utk melaksanakan puasanya, & ibadah malamnya, Jauhkanlah aku dr kelalaian & dosa-dosanya, Dan berilah aku zikir berupa zikir mengingatMu secara berkesinambungan, dgn TaufiqMu, Wahai Pemberi Petunjuk org-org yg sesat.



Doa Hari-8

Yaa Allah! Berilah aku rezeki berupa kasih sayang terhadap anak-anak yatim & pemberian makan, serta penyebaran salam, & pergaulan dgn org2 mulia, dgn kemuliaanMu, Wahai tempat berlindung bg org2 yg berharap.



Doa Hari-9

Yaa Allah! Sediakanlah untukku sebahagian dari rahmatMu yang luas, & berikanlah aku petunjuk kepada ajaran-ajaranMu yg terang, dan bimbinglah aku menuju kepada kerelaanMu yang penuh dengan kecintaanMu, Wahai harapan orang-orang yang rindu



Doa Hari-10

Yaa Allah! Jadikanlah aku di antara orang-orang yang bertawakal kepadaMU, & jadikanlah aku di antara orang-orang yang menang disisiMu, & jadikanlah aku di antara orang-orang yang dekat kepadaMu dengan ihsanMu, Wahai Tujuan orang-orang yang memohon 


Doa Hari-11

Yaa Allah! Tanamkanlah dalam diriku kecintaan kepada perbuatan baik, & tanamkanlah ke dalam diriku kebencian terhadap kemaksiatan & kefasikan. Jauhkanlah dariku kemurkaanMu & api neraka dengan pertolonganMu, Wahai Penolong orang2 yang meminta pertolongan!



Doa Hari-12

Yaa Allah! Hiasilah diriku dengan penutup & kesucian, tutupilah diriku dgn pakaian qanaah & kerelaan, tempatkanlah aku di atas jalan keadilan, & sikap tulus. Amankanlah diriku dari setiap yang aku takuti dengan penjagaanMu, Wahai penjaga orang2 yang takut 




Doa Hari-13

Yaa Allah! Sucikanlah diriku dr kekotoran & kejelekan, berilah kesabaran padaku untuk menerima segala ketentuan. Dan berilah kemampuan kepadaku untuk bertaqwa, & bergaul dgn org2 yg baik dgn bantuanMu, Wahai Dambaan org2 yg miskin 



Doa Hari-14

Yaa Allah! Jgnlah Engkau hukum aku kerana kekeliruan yg ku lakukan. Dan ampunilah aku dr kesalahan2 & kebodohan. Jgnlah Engkau jadikan diriku sebagai sasaran bala & malapetaka dgn kemuliaanMu, Wahai Kemuliaan kaum Muslimin. 


Doa Hari-15

Yaa Allah! Berilah aku rezeki berupa ketaatan org2 yg khusyu', dan lapangkanlah dadaku dengan taubatnya org2 yang menyesal, dengan keamananMu, Wahai Keamanan untuk org2 yang takut. 


Doa Ramadan 16

Yaa Allah! Berilah aku kemampuan untuk hidup sebagaimana kehidupan org2 yg baik. Dan jauhkanlah aku dr kehidupan bersama org2 yg jahat. Dan naungilah aku dgn rahmatMu hingga sampai ke alam akhirat. Demi ketuhananMu, Wahai Tuhan seru sekalian alam. 



Doa Ramadan 17

Yaa Allah! Tunjukknlah aku kpd amal kebajikan dan penuhilah hajat serta cita2ku. Wahai yg Maha Mengetahui keperluan, tanpa pengungkapan permohonan. Wahai Yang Maha Mengetahui segala yang ada di dlm hati seluruh isi alam. Selawat atas Nabi junjungan Muhammad s.a.w dan keluarganya yg suci.


Doa Ramadan 18

Yaa Allah! Sedarkanlah aku akan berkat2 yg terdapat di saat saharnya. Dan sinarilah hatiku dgn terang cahayanya dan bimbinglah aku dan seluruh anggota tubuhku untuk dapat mengikuti ajaran2nya, Demi CahayaMu Wahai Penerang hati para Arifin.


Doa Ramadan 19

Yaa Allah! Penuhilah bahagianku dgn berkat2nya, dan mudahkanlah jalanku menuju kebaikan2nya. Janganlah Kau jauhkan aku dr menerima kebaikan2nya, Wahai Pemberi petunjuk kpd kebenaran yg terang.


Doa Ramadan 20

Yaa Allah! Bukakanlah bgku pintu2 syurga & tutupkanlah bgku pintu2 neraka, & berikanlah kemampuan padaku utk membaca Al-Quran Wahai Penurun ketenangan di dlm hati org2 Mu'min


Doa Ramadan 21

Yaa Allah! Berilah aku petunjuk menuju kpd keredhanMu. Dan janganlah Engkau beri jalan kpd syaitan utk menguasaiku. Jadikanlah syurga bagiku sebagai tempat tinggal & beristirehat, Wahai Pemenuh keperluan org2 yg meminta.


Doa Ramadan 22

Yaa Allah! Bukakanlah bagiku pintu2 kurniaMu, turunkan untukku berkat2 Mu. Berilah kemampuan untukku kpd penyebab2 keredhaanMu, dan tempatkanlah aku di dlm syurgaMU yg luas, Wahai Penjawab doa org2 yg dlm kesempitan.



Doa Hari – 23

Yaa Allah! Sucikanlah Aku Dari Dosa-Dosa, Dan Bersihkanlah Diriku
Dari Segala Aib. Tanamkanlah Ketaqwaan Di Dalam Hatiku, Wahai
Penghapus Kesalahan Orang-Orang Yang Berdosa.


Doa Hari – 24

Yaa Allah! Aku Memohon Kepada-Mu Hal-Hal Yang Mendatangkan Keridhoan-
Mu, Dan Aku Berlindung Dengan- Mu Dan Hal-Hal Yang Mendatangkan
Kemarahan-Mu, Dan Aku Memohon Kepada-Mu Kemampuan Untuk Mentaati-Mu
Serta Menghindari Kemaksiatan Terhadap-Mu, Wahai Pemberi Para
Peminta.

Doa Hari – 25

Yaa Allah! Jadikanlah Aku Orang-.Orang Yang Menyintai Auliya-Mu Dan
Memusuhi Musuh-Musuh Mu. Jadikanlah Aku Pengikut Sunnah-Sunnah
Penutup Nabi-Mu, Wahai Penjaga Hati Para Nabi.

Doa Hari – 26

Yaa Allah! Jadikanlah Usaha ku Sebagai Usaha Yang Di syukuri, Dan
Dosa-Dosa ku Di ampuni, Amal Perbuatan Ku Diterima, Dan Seluruh Aib
ku Di tutupi, Wahai Maha Pendengar Dan Semua Yang Mendengar.

Doa Hari – 27

Yaa Allah! Rizkikanlah Kepadaku Keutamaan Lailatul Qadr, Dan Ubahlah
Perkara-Perkara ku Yang Sulit Menjadi Mudah. Terimalah Permintaan
Maafku, Dan Hapuskanlah Dosa Dan Keslahanku, Wahai Yang Maha
Penyayang Terhadap Hamba- HambaNya Yang Sholeh.

Doa Hari – 28

Yaa Allah! Penuhkanlah Hidupku Dengan Amalan-Amalan Sunnah, Dan
Muliakanlah Aku Dengan Terkabulnya Semua Permintaan. Dekatkanlah
Perantaraanku Kepada-Mu Diantara Semua Perantara, Wahai Yang Tidak
Tersibukkan Oleh Permintaan Orang-Orang Yang Meminta.

Doa Hari – 29

Yaa Allah! Liputilah Aku Dengan Rahmat Dan Berikanlah Kepadaku
Taufiq Dan Penjagaan. Sucikanlah Hatiku Dan Noda-Noda Fitnah Wahai
Pengasih Terhadap Hamba- HambaNya Yang Mu'min.

Doa Hari – 30

Yaa Allah! Jadikanlah Puasa ku Disertai Dengan Syukur Dan Penerima
Di Atas Jalan Keredhaan-Mu Dan Keredhaan Rasul. Cabang-Cabangnya
Kukuh Dan Kuat Berkat Pokok-Pokoknya, Demi Kenabian Muhammad Dan
Keluarganya Yang Suci, Dan Segala Puji Bagi Allah SWT

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...