Saturday, April 16, 2011

Maha pengasih lagi Maha mengetahui



Assalamualaikum...


Bismillahirrahmanirrahim..
Ya Allah jika aku jatuh cinta,
cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padaMu,
agar bertambah kekuatanku untuk mencintaiMu


Ya Muhaimin,
 jika aku jatuh hati,
izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut padaMu,
agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu


Ya Rabbana,
jika aku jatuh hati,
jagalah hatiku padanya,
agar tidak berpaling dari hatiMu


Ya Rabbul Izzati,
jika aku rindu,
rindulah aku pada seseorang yang merindui syahid di jalanMu


Ya Allah,
jika aku menikmati cinta kasihMu,
janganlah kenikmatan itu,
melebihi kenikmatan indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhirMu


Ya Allah,
jika aku jatuh hati pada kekasihMu,
jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepadaMu

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...